سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه دولتش خواهان مذاکره برای حل مسائل مرتبط با ایران است، گفت:  در صورتی که این اظهارات لفاظی سیاسی نباشد، رویکرد واقع گرانه واشنگتن در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما را نشان می‌دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشوری مسلط بر دانش هسته‌ای است و مصرانه در چارچوب اهداف صلح‌آمیز حرکت کرده و مخالف جدی هرگونه گرایش به سمت بمب هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهدات بین‌المللی مربوط بهNPT، از پشتوانه مهمی چون فتوای دینی رهبری ایران درباره حرام بودن ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای برخوردار است، افزود: طبیعی است که ایران هر گونه اقدامی در چارچوب استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای انجام دهد برای توسعه کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات جدید اوباما درباره ایران قابل توجه است، تصریح کرد: به رسمیت شناختن حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از سوی آمریکا می‌تواند نقطه آغازین مهمی برای حل و فصل معضل چندین ساله هسته ای باشد و باید به تبع آن، در مذاکرات آتی  گروه ۱+۵، گام جدی در زمینه لغو تحریم ها برداشته شود.

شب گذشته اوباما در نخستین اظهارنظر پس از انتخابات درباره ایران، از تلاش‌های دیپلماتیک جدید برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران خبر داد.

وی تحریم‌های وضع شده غرب ضد ایران را شدید‌ترین تحریم ها در طول تاریخ  دانسته و در عین حال، بر حق ایران در برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز صحه گذاشته است.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: باید راهی باشد که آن‌ها بتوانند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار شوند و در عین حال، به تعهدات بین‌المللی خود وفاداربمانند./

پایان پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو